20ft Offshore container van Hacon

Offshore DNV container

Een DNV container nodig voor bijvoorbeeld een boorplatform of windmolenpark? Bij Hacon Containers kun je terecht voor 10ft en 20ft DNV containers van gecertificeerde materialen voor offshore toepassingen. Ook modificeren wij de containers op maat. Wanneer je in de offshore een container overzees wilt (laten) verplaatsen of overladen, is een DNV 2.7-1 certificaat altijd nodig. Vanzelfsprekend werken wij daarom met offshore gecertificeerde lassers. Wil je weten wat hier nog meer bij komt kijken en hoe wij te werk gaan? In deze blog lees je meer over het modificeren en certificeren van een offshore DNV container.

Wat is standaard bij een offshore DNV container?

De standaardinrichting van een offshore DNV container is kaal; de afmetingen van de DNV container zijn 10 ft of 20 ft. Ook is een offshore DNV container steevast voorzien van een stalen vloer en speciale hijsogen, ook wel ‘pet eyes’ genoemd. Bij overslag kan de ‘sling’ hieraan worden vastgezet, met behulp van een viersprong die aan 1 punt vastzit aan de hijskabel.

DNV 2.7-1 container op maat

Wil je een DNV 2.7-1 container op maat laten ontwerpen? Zoek je bijvoorbeeld een offshore werkplaatscontainer, observatieunit, of kantoor dat over zee verplaatst moet worden? Bij een DNV 2.7-1 container is qua modificaties eigenlijk hetzelfde mogelijk als bij een normale container. We kunnen aan het paneelwerk veel aanpassen naar wens. Het enige verschil is dat wij in de bouw rekening moeten houden met de primaire constructie, omdat deze veel kracht moet kunnen houden. Bij het modificeren moeten we daarom 10 cm bij het framewerk vandaan blijven, vanwege de hitte-inbreng bij het lassen. Maar hoe doen we dat eigenlijk?

Zo gaan we te werk bij een DNV 2.7-1 container modificatie

Je vraagt je misschien af wat er allemaal komt kijken bij het modificeren van een DNV 2.7-1 container. Dit omdat er strenge eisen zijn waaraan de offshore container moet voldoen. Ook is bij een modificatie een herkeuring nodig van een DNV-keuringsinstantie.
Zo komen we voor jou tot een DNV 2.7-1 gecertificeerde, gemodificeerde offshore container:

  1. Jij vraagt ons om een offerte voor een offshore container.
  2. We berekenen de kosten. Ook adviseren we over onderdelen die mogelijk een pijnpunt opleveren en we stellen eventueel alternatieven voor.
  3. Is het concept duidelijk en weten wij uit ervaring dat dit ontwerp door de keuringsinstantie goedgekeurd gaat worden? Dan sturen we je de offerte.
  4. Je geeft akkoord voor de offerte.
  5. We maken de tekeningen van de offshore container op.
  6. We sturen het ontwerp op; een erkende keuringspartij keurt jouw nieuwe container op papier goed volgens de eisen van de DNV 2.7-1.
  7. Is de keuringspartij akkoord met het ontwerp? Dan starten we met de werkzaamheden. Tussentijds komt de DNV-keuringsinstantie af en toe langs, om te kijken of het proces nog volgens wens gaat.
  8. De DNV container is af. We krijgen voor de offshore container een DNV 2.7-1 certificaat.
  9. We leveren de container bij jou op locatie.

Geïnteresseerd in een offshore DNV container?

Bij Hacon laten wij standaard onze DNV 2.7-1 containers herkeuren bij levering aan onze klanten. Neem contact op met de specialisten van Hacon of bekijk al onze offshore containers.

Vragen naar aanleiding van dit artikel?

+31 (0)181 263 466

 

Neem contact op

Ook interessant