Zeecontainers worden veel gebruikt voor transportdoeleinden. Voor internationaal transport moet de container voorzien zijn van een CSC-certificaat. CSC is de internationale overeenkomst voor veilige containers. Na verloop van tijd kan een container dermate slijten of schade oplopen, dat deze certificering vervalt. Dan spreken we van een afgekeurde container.
Er zijn een aantal voorwaarden waar een container aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor CSC-certificering. Wanneer de container niet voldoet aan een of meerdere voorwaarden, vervalt de certificering en spreken we van ‘afgekeurde containers’. Hieronder zetten we de belangrijkste afkeuringsredenen op een rij:
Bij Hacon hechten we veel waarde aan de juiste kwaliteit en certificering. Daarom zorgen wij ervoor dat de containers die wij verkopen altijd aan de juiste eisen voldoen voor uw project.
Soms wel. Nieuwe containers moeten na 5 jaar elke 30 maanden opnieuw worden gekeurd. Als een container wordt afgekeurd, kan deze mogelijk gerepareerd of gerenoveerd worden om opnieuw in aanmerking te komen voor certificering. Wanneer een reparatie niet meer mogelijk is, dan krijgt de container een BER-status. Deze afkorting staat voor ‘Beyond Economical Repair’. Hoewel BER-containers niet meer geschikt zijn voor transport, zijn ze nog goed inzetbaar voor andere doeleinden waaronder opslag.
Zit u eraan te denken om een container aan te schaffen of op te laten knappen? Of u nu op zoek bent naar opslag, transport, accommodaties, reefers of werkplaatsen: bij ons bent u aan het goede adres.